Dalszövet

Ezen az oldalon dalszövegeket elemzünk. További részletek az első cikkben!

Utolsó kommentek

  • goo: Nekem viszont régi kedvencem ez a szám, szerintem sem kéne ócsárolni, de mind1. Hajrá dalszövet sá... (2007.09.30. 15:00) Ossian - A rock katonái
  • DunaCipőColi: majd következő 7végén megcsinálom csak kolesz és nincs időm :S (2007.09.21. 20:35) Replika - Ott ragyog
  • varakozo: Na mi van már? Izgatottan várjuk az új dalszöveg-elemzéseket! Ugye nem hagytátok abba, mert már ... (2007.09.20. 12:56) Replika - Ott ragyog
  • DunaCipőColi: Én erre csak annyit tudok mondani, hogy akik szidtak, azok biztos nem szeretik az igényes zenét, c... (2007.08.29. 20:20) Ossian - A rock katonái
  • kovboj: Azta, látom nem nagyon hallgatsz igényes zenét... És azt hiszem pont erről beszéltem az első cikke... (2007.08.29. 01:22) Ossian - A rock katonái
  • Utolsó 20

Címkék

Rovatok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Archívum

HTML

Általánosan a dalszövegekről...

2007.08.21. 20:15 | kovboj | 4 komment

Először is kezdeném ott, hogy ez a saját véleményem, NEM kell egyetérteni vele.

 

Nos, szerény véleményem szerint a rock/metál (nem vagyok szakértője a zenei stílusoknak, csak nagyjából ismerem őket) dalszövegek az éppen aktuális világunkat mutatják ki, fejezik ki. Más dalszövegek nem merik kimondani a valóságot. Én fontosnak tartom, hogy mondjon is valamit a zene nekünk, ha már hallgatjuk. Én zeneőrült vagyok, szóval nem tudok a zene nélkül életben maradni. Nekem fontos hogy minden nap legalább 2-3 órán át hallgassak zenét. Így elég sokat foglalkozok azzal is hogy mit „mesél” nekem a szöveg, mert az üres zene nem zene!

Lehet, hogy fikázásnak fog ez látszódni, és lehet hogy az is, ezt döntsétek el ti, de a mindenféle dj meg techno nekem nem mond semmit, csak üres tuctuc az egész. Ennél még a rap is jobb valamivel… megjegyzem én azt is rühellem… Csak hogy ne higgyétek azt, hogy nem ismerem ezeket, és mégis fikázom, el kell hogy keserítselek titeket, mert én már hallgattam szinte minden stílusban zenét.

Szerintem ennyi elég is volt ehhez a témához, a továbbiakban dalszövegeket fogunk elemezni többféle szempontból…

Címkék: zene dalszöveg

A bejegyzés trackback címe:

https://dalszovet.blog.hu/api/trackback/id/tr95145436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rusalka 2007.08.22. 13:29:36

Szia, én küldök neked egy dalszöveget, amit törökből fordítottam. Egy Emre Aydin nevű srác írta en.wikipedia.org/wiki/Emre_Aydin

Bu kez anladim (Most értettem meg)

Most értettem meg
Száraz gallyakból épített
Hídon lépkedek

Ott voltam
Ismerem a városokat
Melyek elnyelik a magányosokat

Most értettem meg
Bánattal teli boldogságot
Élek meg

Ott voltam
Ismerem a vizeket
Melyek megfolytják a tapasztalatlan szerelmeseket
Nem biztos az ellenség
Sem a menedék

Elvesztettem önmagam, oly igazságtalan
Nincs vége, csöbörből vödörbe
Ma lemondtam mindenről, erőtlen a szívem
Vérzik mindenem, miről azt mondják sérthetetlen

Bűntelen is, erőtlen is, gyönge is...

Most értettem meg
Kartonból készült
Pajzsok védenek

Ott voltam
Ismerem a kérdéseket
Melyek megtörik a csendet
-----------------------------------------------

Ő most nagyon népszerű kint, soft-rockot játszik. És szerintem szuperek a szövegei :) Olyan vers-szerűek.

Jó kezdeményezés a blog!

üdv
Timea

kovboj · dalszovet.blog.hu 2007.08.23. 13:30:38

Szia, köszönöm a dalszöveget, nagyon szuper, majd ezt is fogjuk elemezni ha nem zavar.
És szintén köszönöm a biztatást!

goo · http://googoo.blog.hu 2007.08.23. 22:00:35

Szia! szerintem is jó ötlet a blogod. a dalszövegek adják a zene mondanivalóját, bár az instrumentális zene is lehet kifejező. pont ma írtam egy posztot a dalszövegekhez kapcsolódó témában. minden jót!

kovboj · dalszovet.blog.hu 2007.08.24. 10:23:25

Szia goo! Neked is köszönöm a dicséretet!
Igen, jól mondod, a zene másik meghatározó része maga a ZENE, mert azért nem mindegy hogy igényes, ritmusos környezetben énekelnek, vagy igénytelenben.
Ez is nagyon fontos!
süti beállítások módosítása